Wednesday 14 December 2011

Harapan tinggal harapan

Semalam kecoh sgt psl piyed malu2 nak kuar kan, haa harini amik ko, kan dah period dgn "heavy" nyer.So, tiada lg yg ku harapkan.Ekcewah, mcm lagu lak kan.Haisshh..perasaan?? Opkos "happy" sgt..haah aku happy giler2.Penat dah berusaha time subur haritu, org lain wat selang2 hari, kitorg wat hari2 pon, x lekat jgak.Hmm bkn nk salah kan takdir, aku cume nk luah ape yg aku rase.Aku taw aku bukan manusia yg reti bersyukur.Tp kalini, aku frust sgt2.Rase mcm x gune aku usaha ape2 pun.

Tapi bile aku pikir balik, dan bile aku jenguk2 blog TTC yg lain, sayu aku di buatnyer,dan mula salahkan diri sendiri balik.Nape aku jadi mcm ni, nape aku cpat sgt berputus asa, padahal aku baru berusaha sikit je, x sama mcm geng TTC lain yg ade segelintir tu dah dekat 4 tahun berusaha jalani mcm2 rawatan, makan itu, makan ini, urut sane sini, sikit pon dorg x pernah mengeluh.Ya Allah, ampunilah dosa hamba mu yg x reti bersyukur ni.

So, bile dah frust, care nk bg semangat balik ialah dgn cara jln2 ke blog TTC.Bila bace pengalaman dorg yg x putus2 mencuba segala jenis rawatan dan petua begitu megusik perasaan aku utk jadi mcm dorg.Lepas ni aku nk try usaha ikut cara yg dorg ceritakan itu.Setakat "usaha" time subur je mmg x menjadi lah.Mungkin akan pertimbangkan tentang plan hubby utk buat check-up kt klinik sbagai permulaan.Tak pun aku nak try berurut dulu ke? hmm ntah lar...

No comments:

Post a Comment