Wednesday 14 December 2011

Period ker?



Semalam period dtg dgn segan silu nyer..sbb ape aku ckp cmtu, darah yg kuar kalini bkn lah seperti bulan2 sebelum ni, sikit2 je darahnyer, plus kat "tutt" rase pedih sgt,mybe sbb aku kurg minum air lately agaknye.Hubby hari2 tanyer "syg, dah period ke?" semalam balik dr opis terus bgtaw kt hubby yg  period dah dtg harini, hubby terus peluk aku erat2 smbil ckap "xpelah, kite cube lg k".Aku xtahan sebak.Then,lpas mndi time nk pakai bju hubby terperasan aku x pakai pad, then die tanyer lg,"syg kate dah piyed,nape x pakai pad".Aku jawab lah, "piyed ni ngade2 kejap nk kuar,kejap xnak" dgn nada frust.Tapi hubby senyum tersipu2 tanda mengharap.Aku slowly ckp kt hubby,jgn mengharap sgt bang, sok luse msti heavy piyed punyer.Pastu aku blk kene sound, "syg ni,x baik ckp cmtu, kate2 tu doa taw, cube ckp alhamdulillah,mgkin kalini rezeki kite,sape taw kan? hmm aku diam.pg td, smpai kt opis, piyed ade sikit jgak, aku jd musykil n teringatkan kate2 hubby supaya fikir positif sentiasa.Aku rase bersalah sgt, aku rase mcm aku ni x reti bersyukur.Betul gak kate hubby, mane lah taw ade rezeki kali ni.Hmm ape pun aku x mengharap sgt, aku takut kecewa.Aku takut nk wat upt.Aku takut nk jumpa doktor.Tapi smpai bile aku nk bdiam x berusaha ape2.Hmmmm...aku nk taw gak, skrg ni aku tgh piyed or implantation bleeding je sbb darah nyer kaler kecoklat2tan, and sikiiit sgt berbanding normal piyed.Ade harapan ke utk aku.Ya Allah, aku mengharapkan keajaiban dariMu Ya Allah..Aku taw aku hanya ingatMu dikala duka ku, tapi berilah aku petunjukMu Ya Allah.Berilah aku ganjaran itu.Amiin Ya Allah/..

No comments:

Post a Comment